Google AdWords optimering

Har du fået opsat dine Google AdWords annoncer og haft dem kørende i omkring en måned, vil du have nok data til, at kunne begynde at optimere dine annoncer. Der er nemlig en masse faktorer, der kan spille ind på om du f.eks. rammer din rigtige målgruppe med dine annoncer.

Blandt dem er optimering af dine keywords på dine annoncer. Du vil på din konto, kunne se hvilke keywords folk har fundet dine annoncer på. På denne måde vil du kunne finde andre relevante keywords, som du evt. vil kunne bruge i nye eller redigere i dine gamle annoncer, fordi du ved hvad din målgruppe søger efter, når du skal have fundet dine produkter, dig eller din virksomhed.

Google Adwords optimeringVed optimering af Google AdWords annoncer kan den også være en rigtig god idé, at tilføje negative søgeord. Et punkt som mange nybegyndere overser, men som er rigtig vigtigt, så du ikke spilder penge på at dine annoncer bliver vist i søgeresultatet på ikke relevante søgninger. Et eksempel på dette kunne være, hvis du er en bilforhandler. Så vil mange kunne finde din annonce, hvis du søger efter ”biler” på Google, men det er i virkeligheden ikke et særligt specifikt søgeord, da det er er bredt søgeord og ligeså godt kunne være nogle forældre, der leder efter legetøjs biler til deres dreng.

Tilføjer du dermed negative søgeord til din annoncer, vil dine annoncer kun blive vist på relevante søgninger og dermed rammer du din målgruppe meget mere specifikt på det de søger efter.

En anden god måde at få optimeret sine annoncer er ved at splitteste og teste forskellige ting og vælg det der virker bedst. Prøv og ændrer teksten i den annonce med noget andet. Nogle gange skal, der ikke mere til en at skifte en sætning ud, tilføj et komma eller et ekstra punktum. Byt rundt på nogle forskellige ord i din tekst på din annonce og se hvad det giver af resultater efter 1 uge. Du kan ikke forvente, at der sker de store ændringer fra den ene dag til den anden, men hvis man har data fra 1 uge, kan man hurtigt lave en konklusion på om det virket eller om der skal prøves med en ny tekst. Du kan konstant optimere og gøre dine Google AdWords annoncer bedre og det er derfor aldrig noget du bliver færdig med, men hele tiden noget du vil kunne optimere på, så du kan få flere relevante kunder ind på din hjemmeside eller webshop.

Artiklen blev leveret af Anton Hoelstad som er specialist i Google AdWords

Posted in Mine erindringer

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *